Niech podróż stanie się przyjemnością!
projekt Komunikacja Lublin

Witaj na portalu Komunikacja Lublin! Znajdziesz tu informacje o naszych działaniach w ramach projektu, a także przystępną bazę wiedzy, zdjęć i ciekawostek o komunikacji miejskiej.

Na Blogu Komunikacyjnym
Facebook

Poza trzonem, pojazdami, które najczęściej i najłatwiej można spotkać na ulicy, w systemach komunikacji miejskiej często zdarzają się pojazdy nietypowe. Są wyjątkowe z różnych powodów – ze względu na ich małą liczbę (pojedyncze egzemplarze) i/lub ciekawą historię. W Lublinie również występują takie „rodzynki w cieście”. Poniżej przedstawiamy i krótko opisujemy niektóre z nich.

Autobusy MPK Lublin

  • Jelcz M125M Dana/Vecto (1 sztuka) – pierwsze polskie niskopodłogowe (nie niskowejściowe) autobusy. Ciekawostką jest nietypowy, jak na pojazdy bez stopni w drzwiach, sposób umieszczenia silnika – poziomo, pod tylnymi siedzeniami. MPK Lublin posiadało 3 sztuki, z czego dwie (#2247 i #2248) już zakończyły swoją służbę, ostatnia w lipcu 2013. Numer taborowy: #2246. Jest to jednocześnie najniższy numer taborowy wśród autobusów niskopodłogowych w MPK Lublin.
Jelcz M125M
  • Jelcz M181M (2 sztuki) – niskowejściowe autobusy przegubowe z ’97 i ’99 roku. Autobusy te są dłuższą wersją Jelczy M121M. Numery taborowe #2250 i #2251.
Jelcz M181M
  • Mercedes-Benz O405NK (3 sztuki) – autobusy niskopodłogowe, 10,5-metrowe, zaliczane do klasy midi. Mają 2 pary drzwi i charakterystyczny układ siedzeń z tyłu w kształcie litery „U”. Wykorzystywane na liniach o mniejszym zatłoczeniu. Numery taborowe #2287, #2288 i #2289.
DSCF1601
  • Mercedes-Benz 405GN (1 sztuka) – autobus niskowejściowy, przegubowy, zakupiony w 2011 roku od PKS-u Łódź. Mimo, iż jest pojazdem przegubowym, ma tylko 3 pary drzwi. Numer taborowy #2342.
Mercedes-Benz 405GN
  • Neoplan N4020td (1 sztuka) – jedyny niskopodłogowy spośród lubelskich Neoplanów (reszta jest niskowejściowa i posiada jeden stopień w trzecich drzwiach). Ma silnik umieszczony wieżowo. Numer taborowy #2249.
Neoplan N4020td
  • Solaris Urbino 15 (1 sztuka) – niskopodłogowy polski autobus 15-metrowy, 3-osiowy. Ciekawostką jest, że posiada tylko jedno siedzenie dostępne z poziomu niskiej podłogi, usytuowane od strony kierowcy, między pierwszymi a drugimi drzwiami. Nietypową długością jak na solowy pojazd staje w szeregu przy Neoplanach N4020. Numer taborowy #2257.
DSCF033812

Trolejbusy MPK Lublin

  • Jelcz PR110 (1 sztuka) – przez długi okres czasu podstawa taboru trolejbusowego w Lublinie. Część trolejbusów została skasowana, a część sprzedana na Ukrainę, gdzie są one dalej eksploatowane. Numer taborowy #3798.
Jelcz PR110
  • Jelcz M121i Mastero (3 sztuki) – trolejbusy zmontowane w warsztatach MPK Lublin w 2011 roku na bazie kupionych od upadającej fabryki Jelcza nadwozi. Nazwane przez MPK Samami. Pojazdy te są niskowejściowe, w trzecich drzwiach mają 3 stopnie wejściowe. Posiadają głosową zapowiedź przystanków i elektroniczne wyświetlacze zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Numery taborowe #3841, #3852 i #3858.
Jelcz M121i Mastero
  • Maz 203T (1 sztuka) – trolejbus zmontowany w warsztatach MPK Lublin w 2010 roku na bazie kupionego nadwozia od białoruskiego producenta. Pojazd jest niskopodłogowy, posiada głosową zapowiedź przystanków i elektroniczne wyświetlacze na zewnątrz i wewnątrz. Numer taborowy #3840.
Maz 203T